پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۵:۳۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 383
  • کد خبر : ۲۷۵۷۹
next    /  2 prev
سیدمجتبی خیام نكویی در نمایشگاه جانبی كنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار؛ امروز با ابتكار و تلاش زنان روستایی و عشایری، پسماندهای كشاورزی تبدیل به ارزش افزوده شده است

سیدمجتبی خیام نکویی در نمایشگاه جانبی کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار؛

امروز با ابتکار و تلاش زنان روستایی و عشایری، پسماندهای کشاورزی تبدیل به ارزش افزوده شده است

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری که در حاشیه کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار برگزار شد، بازدید کرد.

photo3007813560.jpg

سیدمجتبی خیام نکویی طی مصاحبه خبری درباره این نمایشگاه اظهار داشت: امروز با ابتکار و تلاش بانوان روستایی و عشایری، پسماندهای کشاورزی تبدیل به ارزش افزوده خوبی شده است. البته موانع و مشکلاتی فراروی توسعه دستاوردهای این بانوان قرار دارد که مهم ترین آنها، بازار فروش محصولات در داخل و خارج از کشور است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه استانداردهایی که وزارت بهداشت برای محصولات غذایی تدوین نموده است، قابل دسترسی برای زنان روستایی و عشایری نیست، افزود: از این رو باید راههای دیگری برای حمایت از توسعه کسب و کارهای خانگی و  تولیدات سنتی در نظر بگیریم.

photo3007806385.jpg

معاون وزیر جهادکشاورزی، تهیه هدایای قابل استفاده در دستگاههای دولتی از تولیدات صنایع دستی بانوان روستایی و همچنین برگزاری نمایشگاه فروش محصولات ارگانیک آنها در جنب همایش ها و جشنواره ها را به عنوان راهکار ارائه کرد و گفت: ارائه تمهیدات و تسهیلات و همچنین کمک برای حضور بانوان توانمند روستایی و عشایری در نمایشگاههای منطقه ای و بین المللی موجب رونق کسب و کار زنان آنها خواهد شد.

خیام نکویی در بخش دیگری از این برنامه بازدید، در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری کشاورزی در کل کشور محیا است، اظهار کرد: گردشگری کشاورزی با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این برنامه بازدید با اشاره به اینکه خوشبختانه تعداد قابل توجهی از صندوق های خرد موفق زنان روستایی و عشایری با محصولات تولیدی متنوع در این نمایشگاه شرکت کرده اند، گفت: پیگیر هستیم تا زمینه صادرات محصولات آنها را فراهم آوریم چرا که کمک به پایداری این کسب و کارهای خانگی و مشاغل کوچک در جهت رونق و توسعه چرخه اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بسیار تأثیرگذار است.

photo3007809832 (1).jpg

گفتنی است، همسر مقام ریاست جمهوری به همراه همسران رییسان جمهور و سفرای کشورهای دیگر، وزرا، اعضای هیأت دولت و جمعی از مدیران ارشد کشور از این نمایشگاه بازدید نمودند.

photo3007805427.jpg

 

photo3007810834.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0