جمعه, 14 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۰۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 110
  • کد خبر : ۳۰۹۳۷
به میزبانی سازمان مرکزی تعاون روستایی:
برگزاری جلسه بررسی سند توسعه تعاونی ­ها
جلسه ای با توجه به تدوین سند ملی توسعه تعاونی­های کشور و لزوم تدوین سند توسعه تعاونی­های زنان، در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛در این نشست مریم طهماسبی با اشاره به پتانسیل بالای تعاونی­های زنان،گفت: توجه به این ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف توسعه زنان روستایی و عشایری لازم و ضروری می­باشد. همچنین در حال حاضر 348 تعاونی زنان در کشور با حدود 70 هزار نفر عضو وجود دارد که نیمی از آنها فعال می­باشند.

وی به ویژگی­های خاص تعاونی­های زنان،کم سرمایه بودن، زود بازده بودن و کوچک مقیاس بودن اشاره کرد،وگفت:این تعاونی­ها حوزه شغلی بسیار متنوع داشته و هدف آنها بر اساس نیاز مخاطب تنظیم می شود. مهمترین مواردی که در مورد این تعاونی­ها باید دنبال شود تکمیل زنجیره تشکل­های زنان تاسطح ملی (تشکیل اتحادیه شهرستانی، اتحادیه استانی و اتحادیه ملی) و همچنین تمرکز بر توسعه کیفی تعاونی­ها می باشد.

در پایان این جلسه بر اخذ نقطه نظرات سازمان تعاونی روستایی در خصوص اصلاح بندهای مختص تعاونی های زنان وهمچنین افزایش تعاملات طرفین در حوزه توسعه فعالیت­های زنان روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست که با حضور مریم طهماسبی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت­های کشاورزی زنان روستایی وعشایری،زهرانامجویان رئیس گروه ظرفیت­سازی و توسعه اجتماعی،مسلمی معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی،سلمانی مدیرکل دفتر آموزش و تشکل­ها،نجفی مشاور رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی در امور بانوان و وطنی کارشناس امور زنان دفتر آموزش و تشکل­ها برگزار شد؛شرایط،راهکارها و الزامات قانونی و حقوقی لازم جهت تدوین سند توسعه تعاونی­های زنان، مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0