پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 159
  • کد خبر : ۲۵۶۰۶
موضوع توانمندسازی زنان روستایی و عشایری توسط خانم مداحی در برنامه تلویزیونی رویش شبكه آموزش سیما تبیین شد.

 

خانم مداحی، معاون دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری روز پنج شنبه، 19 خرداد از برنامه تلویزیونی رویش از شبکه آموزش سیما موضوع توانمندسازی زنان روستایی و عشایری را تبیین کرد.

خلاصه موارد مطرح شده برنامه رویش:  

1- تبیین وضعیت موجود زنان روستایی و عشایری  به لحاظ آماری

2- چالش‌های موجود در حوزه زنان روستایی و عشاایری از جمله : کوچک شدن بعد خانوار در مناطق روستایی و کم شدن نیروی کار در روستاها، مهاجرتهای بی رویه و سالخوردگی جمعیت در روستاها، افزایش تجرد دختران در روستاها بدلیل مهاجرت جوانان از روستا، افزایش نرخ باسوادی زنان روستایی و عشایری و بالا رفتن انتظارات آنان  و عدم استقبال  از  اشتغال در بخش کشاورزی، تغییرات اقلیمی، بروز خشکسالی‌های مداوم، استفاده بی رویه از کودها و سموم شیمیایی که زندگی زنان روستایی و عشایری را تحت تاثیر قرار داده است .

3- فرایند توانمند سازی زنان روستایی و عشایری در وزارت جهاد کشاورزی : این فرایند توانمند سازی در 5 مرحله انجام می شود. ظرفیت سازی، نهاد سازی، شبکه سازی، ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خرد و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال مراحلی است که برای توانمند سازی زنان روستایی و عشایری انجام می شود.  

4- برنامه های در دست اجرا برای توانمند سازی : علاوه بر ادامه برنامه های توانمند سازی که در سال‌های قبل اجرا می شد با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش تولیدات زنان روستایی و عشایری، توجه به بحث بازار و برند سازی محصولات از جمله اولویت های این بخش می باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0