دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403
Slogan
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 19
  • کد خبر : ۳۰۹۰۷
بررسی سند توسعه تعاونی ها

بررسی سند توسعه تعاونی­ ها

 

با توجه به تدوین سند ملی توسعه تعاونی­های کشور و لزوم تدوین سند توسعه تعاونی­های زنان، جلسه­ای با حضور مریم طهماسبی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت­های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و زهرا  نامجویان رئیس گروه ظرفیت­سازی و توسعه اجتماعی و همچنین مسلمی معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی، سلمانی مدیرکل دفتر آموزش و تشکل­ها، نجفی مشاور رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی در امور بانوان و وطنی کارشناس امور زنان دفتر آموزش و تشکل­ها در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

در این نشست، شرایط، راهکارها و الزامات قانونی و حقوقی لازم جهت تدوین سند توسعه تعاونی­های زنان، مورد بررسی قرار گرفت.

11_6384878778140156410.jpg

مریم طهماسبی با اشاره به پتانسیل بالای تعاونی­های زنان، گفت: توجه به این ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف توسعه زنان روستایی و عشایری لازم و ضروری می­باشد.  در حال حاضر 348 تعاونی زنان در کشور با حدود 70 هزار نفر عضو وجود دارد که نیمی از انها فعال می­باشند.

وی افزود: از ویژگی­های خاص تعاونی­های زنان کم سرمایه بودن، زود بازده بودن و کوچک مقیاس بودن را می­توان اشاره نمود. همچنین این تعاونی­ها حوزه شغلی بسیار متنوع داشته و هدف آنها بر اساس نیاز مخاطب تنظیم می شود. مهمترین مواردی که در مورد این تعاونی­ها باید دنبال شود تکمیل زنجیره تشکل­های زنان تا سطح ملی (تشکیل اتحادیه شهرستانی، اتحادیه استانی و اتحادیه ملی) و همچنین تمرکز بر توسعه کیفی تعاونی­ها می­باشد.

در پایان بر اخذ نقطه نظرات سازمان تعاونی روستایی در خصوص اصلاح بندهای مختص تعاونی­های زنان و همچنین افزایش تعاملات طرفین در حوزه توسعه فعالیت­های زنان روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0