شنبه, 15 ارديبهشت 1403
Slogan
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 6
  • کد خبر : ۳۰۹۶۳
تصویب اعتبار برای راه اندازی مكان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان

تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان

 

دکتر خزعلی: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

1_6384939315261432040.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دکتر انسیه خزعلی، در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از دستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری و نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

4.jpg


وی افزود : در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد .


معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق های خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت : در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.


دکتر خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

دکتر خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

در ادامه معاون رئیس جمهور و هیات همراه از گلخانه های کوچک مقیاس زنان روستایی نیز بازدید کردند.

3.jpg

2_6384939315216126230.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0